PZL P.11 je bio poljski vojni zrakoplov, lovac, koji je prvi
put poleteo u kolovozu 1931. Izrada je bazirana na starijim PZL P.6 i
PZL P.7 proizvođača PZL iz Varšave.
U svoje vreme, P.11 je smatran najnaprednijim lovcem, koji je sjedinjavao sve tadašnje nove trendove i
dizajnove u razvoju vazduhoplova. Međutim, brzi razvoj vazdušne industrije, u kratkom vremenu ga je učinio zastarelim, te nije mogao konkurisati Nemačkim lovcima tokom napada na Poljsku.
Razvoj PZL P.11, započinje 1929, kada je Poljski dizajner
Zygmunt Puławski izradio nacrte za avion jednokrilac koji je ceo izgrađen od metala, za razliku od tadašnjih dvokrilaca. Prva oznaka novog
zrakoplova, nosila je naziv P.1 a imala je jedno krilo postavljeno na „ramena“ aviona što je pilotu omogućavalo odličnu preglednost.
Drugi prototip, označen P.6, je dovršen sledeće godine. Novi avion je
izazvao veliku zainteresiranost sveta, te je dizajn uskoro prozvan „Poljsko krilo“. Najnovija verzija nosila je naziv PZL P.7, a izrađeno
je 150 takvih aviona za Poljsko ratno vazduhoplovstvo.
Nakon dizajniranja P.7 i njegovog uspeha, Puławski počinje
izrađivati nove verzije s jačim motorima što je naposletku dovelo do PZL P.11.
Prvi P.11I prototip poleteo je u kolovozu 1931, nakon što je njegov dizajner
Puławski poginuo u vazdušnoj nesreći. Nakon toga usledile su dve, blago
izmenjene verzije P.11/II i P.11/III. Prva ovakva verzija koju je naručilo
Poljsko vazduhoplovstvo nosila je naziv P.11a, a proizvedena je u 50 komada. Pokretao
ju je jedan Bristol Mercury IV S2 radijalni motor koji se proizvodio u Poljskoj
pod licencom. Poslednja verzija koja je izrađivana za Poljsku nosila je
naziv P.11c, a imala je modifikovani trup, spušteni motor što je omogućavalo
pilotu bolju preglednost i izmenjena krila. Proizvodnja je započela 1934, a
ukupno je izrađeno 175 zrakoplova.
Tehničke karakteristike
Osnovne karakteristike
Posada: 1
Dužina: 7,55 m
Raspon krila: 10,72 m
Površina krila :17,9 m2
Visina: 2,85 m
Masa aviona: 1.147 kg
Maksimalna masa uzletanja: 1.650 kg
Letne karakteristike
Najveća brzina: 375 km/h
Dolet: 550 km
Motor: Jedan klipni (radijalni) motor od 470 kW
Нема коментара:
Постави коментар