Hajnkel 111 je bio Luftvafeov avion. Bio je srednji
bombarder, a kasnije i torpedni bombarder.
Hajnkel 111 je projektovan na osnovu specifikacije Lufthanse
kao dvomotorni putnički avion 1934. godine.
Projektanti su bili braća Zigfrid i Valter Ginter. Pošto je u to vreme Nemačkoj bilo ograničeno projektovanje i proizvodnja vojnih aviona, ovi putnički avioni su već u projektu imali ukomponovane elemente namenjene vojnim potrebama. Napravljena su tri prototipa od kojih je jedan bio putnički avion a druga dva su bili vojna varijanta. Putnička varijanta je imala klasičnu pilotsku kabinu dok je vojna varijanta imala zastakljen nos u koji su pored pilota bili smešteni bomber nišanđija i navigator. Zbog zastakljenog nosa posada je avion Henkel 111 popularno zvala „staklena bašta“. Ovako velika zastakljena kabina omogućavala je lep pregled posadi ali je u slučaju napada lovaca pružala slabu zaštitu, što je tokom rata izazvalo velike gubitke. Putnička verzija ovog aviona se pokazala u toku eksploatacije kao nerentabilna tako da je Lufthansa odustala od veće nabavke ovih aviona.
Projektanti su bili braća Zigfrid i Valter Ginter. Pošto je u to vreme Nemačkoj bilo ograničeno projektovanje i proizvodnja vojnih aviona, ovi putnički avioni su već u projektu imali ukomponovane elemente namenjene vojnim potrebama. Napravljena su tri prototipa od kojih je jedan bio putnički avion a druga dva su bili vojna varijanta. Putnička varijanta je imala klasičnu pilotsku kabinu dok je vojna varijanta imala zastakljen nos u koji su pored pilota bili smešteni bomber nišanđija i navigator. Zbog zastakljenog nosa posada je avion Henkel 111 popularno zvala „staklena bašta“. Ovako velika zastakljena kabina omogućavala je lep pregled posadi ali je u slučaju napada lovaca pružala slabu zaštitu, što je tokom rata izazvalo velike gubitke. Putnička verzija ovog aviona se pokazala u toku eksploatacije kao nerentabilna tako da je Lufthansa odustala od veće nabavke ovih aviona.
Prvo korišćenje Hajnkel 111 je doživeo u španskom građanskom
ratu gde je ovaj avion zahvaljujući velikoj brzini i nosivosti bombi bio dosta
uspešan. Uočeni nedostaci su otklanjani tako da je početak Drugog svetskog rata
avion operativno i proizvodno dočekao spreman. Ovaj avion je bio na svim
ratištima i pokazao se prilično dobar, ipak ne tako kao Ju 88. Dobio je nadimak
“staklena bašta” od pilota koji su ga smatrali prilično prijatnim za letenje.
Proizvodili su ga sve do proleća 1944. (ukupno preko 7.000 aviona) u mnogim
varijantama. Varijante su se međusobno razlikovale kako po motorima tako i po
opremi defanzivnog naoružanja jer već u francuskoj i britanskoj kampanji uočeno
je da mitraljezi malog kalibra nisu dovoljna zaštita od lovaca pa je avion
naoružan sa tri mitraljeza od 13 mm, a posada zaštićena lakim oklopom.
Pored Nacističke Nemačke ovaj avion su još koristile i Kina,
Mađarska, Rumunija, Španija i Turska.
Razlike su bile u naoružanju i načinu
primene (bio je tegljač jedrilica, bombarder, mornarički bombarder i lovac na
podmornice). Posadu je sačinjavalo četiri ili pet ljudi koji nisu bili dobro
zaštićeni u tom avionu.
Ovaj avion je bio lak za letenje, sposoban da ponese veliki
teret i imao je veliki radijus, ali je bio dosta spor, sporo se penjao i imao
je nizak plafon leta. Veoma je uspešno korišćen kao torpedni avion gde je iz
baza u Norveškoj naneo velike gubitke savezničkim arktičkim konvojima.
Naoružanje aviona: Hajnkel He 111
|
|||
Vatreno (streljačko) naoružanje
|
|||
Top
|
|||
Broj i oznaka topa
|
3 h MG 131
|
||
Kalibar
|
13,1 mm
|
||
Mitraljez
|
|||
Broj i oznaka mitraljeza
|
2 x MG 81z
|
||
Kalibar
|
7,92 mm
|
||
Bombardersko naoružanje (bombe)
|
|||
Klasične avio bombe
|
klasične bambe ili dva torpeda
|
||
Ukupna masa
|
2000 kg
|
||
Raketno naoružanje (rakete)
|
Opšte karakteristike
|
|
Namena
|
Bombarder
|
Posada
|
4 člana
|
Zemlja porekla
|
Nacistička Nemačka
|
Proizvođač
|
Heinkel
|
Prvi let
|
24. februar 1935.
|
Početak proizvodnje
|
1935.
|
Dimenzije
|
|
Dužina
|
16,4 m
|
Razmah krila
|
22,6 m
|
Visina
|
4 m
|
Površina krila
|
87,6 m²
|
Masa
|
|
Prazan
|
8680 kg
|
Normalna poletna
|
12030 kg
|
Maks. težina pri uzletanju
|
14000 kg
|
Pogon
|
|
Klipno-elisni motor
|
2 x Junkers Jumo 211F-1
|
Snaga
|
986 kW
|
Performanse
|
|
Maks. brzina na Hopt
|
440 km/h
|
Taktički radijus kretanja
|
2300 km
|
Plafon leta
|
6500 m
|
Brzina penjanja
|
259 m/min
|
Нема коментара:
Постави коментар