Lovački avion Polikarpov I-16 delo je Nikolaja Nikolajeviča Polikarpova, a čija je serijska proizvodnja započeta sredinom tridesetih godina.
Sovjetski avion bio je značajno kraći od aviona iste klase, tako da su često bili predmet podsmeha pilota
drugih zemalja. Podsmevanje je prestalo kada je 475 aviona ovog tipa pokazalo svoje kvalitete u Španskom građanskom ratu. Jedini veliki problem koji se vezivao za ovaj avion odnosio se na održavanje letelice: bilo ga je potrebno servisirati svaki peti dan borbe.
Nakon Španije, 250 letelica ovog tipa je poslato na Daleki Istok, gde su se suprotstavili japanskom nadiranju. Tu su se sukobili sa japanskim avionima Nakađima Ki-27 i Micubiši A5M. U vreme nemačkog napada, lovci I-16 su ostali u naoružanju ruskih oružanih snaga, iako su već bili zastareli. Kako je veliki deo konstrukcije ovih aviona bio izrađen od drveta, teško naoružanje nemačkih lovaca je predstavljalo veliku opasnost. Iz naoružanja su konačno izašli 1943. godine.
Karakteristike I-16-1
Posada 1
Dužina 6,07 m
Raspon krila 9,00 m
Visina 2,45 m
Masa praznog aviona 998 kg
Maksimalna poletna masa 2965 kg
Pogon 1 x M-22 (modifikovani motor Bristol Jupiter)
snage 480 KS
Maksimalna brzina 605 km/č
Dolet 800 km
Plafon leta 9 000 m
Naoružanje 2 x 7,62 mm ŠKAS
Sovjetski avion bio je značajno kraći od aviona iste klase, tako da su često bili predmet podsmeha pilota
drugih zemalja. Podsmevanje je prestalo kada je 475 aviona ovog tipa pokazalo svoje kvalitete u Španskom građanskom ratu. Jedini veliki problem koji se vezivao za ovaj avion odnosio se na održavanje letelice: bilo ga je potrebno servisirati svaki peti dan borbe.
Nakon Španije, 250 letelica ovog tipa je poslato na Daleki Istok, gde su se suprotstavili japanskom nadiranju. Tu su se sukobili sa japanskim avionima Nakađima Ki-27 i Micubiši A5M. U vreme nemačkog napada, lovci I-16 su ostali u naoružanju ruskih oružanih snaga, iako su već bili zastareli. Kako je veliki deo konstrukcije ovih aviona bio izrađen od drveta, teško naoružanje nemačkih lovaca je predstavljalo veliku opasnost. Iz naoružanja su konačno izašli 1943. godine.
Karakteristike I-16-1
Posada 1
Dužina 6,07 m
Raspon krila 9,00 m
Visina 2,45 m
Masa praznog aviona 998 kg
Maksimalna poletna masa 2965 kg
Pogon 1 x M-22 (modifikovani motor Bristol Jupiter)
snage 480 KS
Maksimalna brzina 605 km/č
Dolet 800 km
Plafon leta 9 000 m
Naoružanje 2 x 7,62 mm ŠKAS
Нема коментара:
Постави коментар