понедељак, 23. децембар 2013.

Avion „Britiš ervejza“ uleteo u zgradu

JOHANESBURG – Avion „Britiš ervejza“ sa 185 putnika i 17 članova posade je kasno sinoć tokom poletanja sa aerodroma u Johanesburgu za London udario desnim krilom u jednu zgradu, pri čemu je četvoro ljudi zadobilo povrede, saopštile su danas vlasti Južnoafričke republike.
Portparol Južnoafričke agencije za civilnu avijaciju findive Gvebu je izjavila da je boing 747-400 za poletanje koristio pistu koja je za taj tip aviona preuska, prenela je agencija AfP.

Prvi let avioniom

Prvi uspešan let avionom, taj čin koji je na svojstven način označio rođenje aviona, izveden je 17. decembra 1903. godine.

Tom istorijskom činu prisustvovalo je samo pet ljudi koji su ceo prizor pratili sa obližnje meteorološke osmatračnice, ne verujući u uspeh – Orvil Rajt je avionom flajer I preleteo za 12 sekundi daljinu od 36 metara i time izvršio u istoriji vazduhoplovstva prvi uspešan let sa benzinskim motorom i otvorio eru motornog letenja. Orvil i njegov brat Vilbur toga dana na svom avionu izvršili su još tri leta, pri čemu su u četvrtom preleteli čak 297,7 metara za 59 sekundi.

петак, 13. децембар 2013.

Heinkel He 162

Hajnkel He 162 Folksjeger je bio nemački jednomotorni mlazni lovac uveden u naoružanje Luftvafe pred kraj Drugog svetskog rata. Zvanični naziv za He 162 bio je Folksjeger, ali je poznat i pod nazivom Salamander (tajni naziv projekta) i kao Spac (nem. Spatz - vrabac; ime koje mu je dao sam Hajnkel). 

Avion je najvećim delom bio napravljen od drveta zato što je metal bio korišćen za proizvodnju borbenih aviona kao što su Me 262 i Ar 234.

Kada je američka 8. vazduhoplovna armija obnovila kampanju strateškog bombardovanja Nemačke,

понедељак, 9. децембар 2013.

Mitsubishi J2M

Mitsubishi J2M Raiden je bio lovački avion u službi Japanske carske mornarice tokom Drugog svetskog rata.

J2M je dizajnirao Jiro Horikoshi, dizajner aviona A6M Zero. Dizajniran je striktno kao presretač za odbranu domaćeg područja, kako bi se mogao nositi s opasnošću od napada bombardera koji deluju s velikih visina. 

недеља, 8. децембар 2013.

Mitsubishi Zero

Micubiši A6M Zero (ili Zeke, Zero-sen, Reisen, Rei-sen) je bio japanski jednosedi lovac iz perioda Drugog svetskog rata, kojeg je prozvodila fabrika Micubiši.

Jedan od najboljih mornaričkih lovaca početka Drugog svetskog rata, odlikovao se odličnom pokretljivošću, dobrim naoružanjem, i izvanrednim doletom. Ove dobre osobine su mu omogućile da lako nadvlada

среда, 4. децембар 2013.

Nakajima Ki-44

Nakadžima Ki-44 Šoki je bio japanski jednosedi lovac iz perioda Drugog svetskog rata, kojeg je prozvodila fabrika Nakadžima.

Lovac Ki-44 je predstavljao veliku promenu u odnosu na prethodnog lovca, Nakadžima Ki-43 „Oskar“. Imao je znatno jači motor, veću brzinu i bolje naoružanje, dok je pre naglašavana pokretljivost bila nešto slabija. Ovo je bila direktna posledica ratnih iskustava pre i početkom Drugog svetskog rata. Slabije pokretni ali bolje naoružani i zaštićeni avioni SAD i SSSR su se obrušavali na japanske lovce velikom brzinom, izbegavajući manevarsku borbu i vršeći gađanje. Na ovaj način sporiji japanski avioni su, čak i sa iskusnim pilotima trpeli gubitke jer je protivnik praktično birao način borbe koji je njemu odgovarao.

уторак, 3. децембар 2013.

Nakajima Ki-43

Nakadžima Ki-43 Hajabusa je bio japanski jednosedi lovac iz perioda Drugog svetskog rata, kojeg je prozvodila fabrika Nakadžima.


Najbolji lovac japanske imperijalne armije početkom Drugog svetskog rata, odlikovao se odličnom pokretljivošću, zahvaljujući maloj težini i borbenim krilcima ispod krila. Brzina mu je bila zadovoljavajuća početkom rata, ali je naoružanje bilo slabo a oklopna zaštita nepostojeća. Krajem 1941. i početkom 1942. godine prate japansku armiju u napredovanju preko jugoistočne Azije, gde su bili generalno uspešniji od protivničkih lovaca kao Hoker hariken, Brevster Bafalo i drugih. Zajedno sa poznatijim mornaričkim lovcem Micubiši A6M Zero, činili su većinu brojčane snage lovaca Japanskog carstva početkom Drugog svetskog rata.