понедељак, 1. октобар 2018.

Najskuplji avion F-35 prvi put u borbi i VEĆ SE SRUŠIO!

Američka vojska pretrpela je prvo rušenje izuzetno skupog borbenog aviona iz programa F-35, vrednog oko 100 miliona dolara, samo dan nakon što je objavljena vest da je verzija tog aviona koju su koristili marinci imala prvo borbeno dejstvo po talibanskim metama u Avganistanu


BBC prenosi saopštenje američkih marinaca da se avion F-35B srušio u saveznoj državi Južna Karolina, da je pilot uspeo da se katapultira i prođe bez povreda. U saopštenju je navedeno da je istraga o uzroku pada u toku.
Navodi se da je program aviona F-35 najveći i najskuplji program naoružanja ove vrste na svetu i da je projektovano da bi američka kompanija "Lokid Martin" mogla da proda više od 3.000 ovih letelica, a program bi trebalo da 30 do 40 godina.
BBC podseća da je program kritikovan kako zbog cene i kašnjenja u isporuci, tako zbog i efikasnosti u borbi.
Rojters je objavio da je novi ugovor koji je Pentagon juče potpisao za nabavku rekordnog broja od 141 borbenog aviona F-35, pri čemu je pređašnja cena od oko 100 miliona smanjena na 89,2 miliona dolara po letelici.

printscreen
"Lokid Martin" pravi ove avione u tri varijante, pri čemu oznaka A znači da ima konvencionalno poletanje, oznaka je za skraćeno poletanje i vertikalno sletanje, a C za katapultiranje sa nosača aviona.
CNN je juče preneo navode američkih vojnih zvaničnika da je borbeni avion F-35B u četvrtak prvi put upotrebljen u Avganistanu protiv fiksne talibanske mete.
- Tokom misije, F-35B izveo je napad kao vid podrške operacijama američkih trupa na kopnu i bio je uspešan - potvrdile su mornaričke snage SAD.
CNN je naveo da ovaj avion favorizuje američki predsednik Donald Tramp, koji je nekoliko puta hvalio F-35 zbog sposobnosti da bude "nevidljiv".

уторак, 21. јануар 2014.

(VIDEO) Ruski suhoj T-50 tri puta manje vidljiv za radare od F22!

Dosadašnja ispitivanja ruskog "nevidljivog" aviona T-50 idu odlično, pa se očekuje da će taj višenamenski lovac početi da se serijski proizvodi 2016. godine. Komandant ruske avijacije general Viktor Bondarjev je potvrdio da će orružane snage avion pete generacije dobiti najkasnije kroz dve godine. Državna ispitivanja na jugu Rusije u centru "Čkalov" poslednja su etapa pred dobijanje dozvole za serijsku proizvodnju.

Glavni konstruktor Aleksandar Davidenko kaže da je T-50 čak tri puta teže primetan na radaru od američkog konkurenta F-22. Zbog toga su Rusi svom avionu sve oružje smestili u "utrobu". Do sada je kompanija "Suhoj" u fabrici u Komsomolsku na Amuru napravila pet aviona T-50. U poređenju s prethodnim pokoljenjima ruskih vojnih aviona, T-50 je čudo tehnike.

понедељак, 23. децембар 2013.

Avion „Britiš ervejza“ uleteo u zgradu

JOHANESBURG – Avion „Britiš ervejza“ sa 185 putnika i 17 članova posade je kasno sinoć tokom poletanja sa aerodroma u Johanesburgu za London udario desnim krilom u jednu zgradu, pri čemu je četvoro ljudi zadobilo povrede, saopštile su danas vlasti Južnoafričke republike.
Portparol Južnoafričke agencije za civilnu avijaciju findive Gvebu je izjavila da je boing 747-400 za poletanje koristio pistu koja je za taj tip aviona preuska, prenela je agencija AfP.

Prvi let avioniom

Prvi uspešan let avionom, taj čin koji je na svojstven način označio rođenje aviona, izveden je 17. decembra 1903. godine.

Tom istorijskom činu prisustvovalo je samo pet ljudi koji su ceo prizor pratili sa obližnje meteorološke osmatračnice, ne verujući u uspeh – Orvil Rajt je avionom flajer I preleteo za 12 sekundi daljinu od 36 metara i time izvršio u istoriji vazduhoplovstva prvi uspešan let sa benzinskim motorom i otvorio eru motornog letenja. Orvil i njegov brat Vilbur toga dana na svom avionu izvršili su još tri leta, pri čemu su u četvrtom preleteli čak 297,7 metara za 59 sekundi.

петак, 13. децембар 2013.

Heinkel He 162

Hajnkel He 162 Folksjeger je bio nemački jednomotorni mlazni lovac uveden u naoružanje Luftvafe pred kraj Drugog svetskog rata. Zvanični naziv za He 162 bio je Folksjeger, ali je poznat i pod nazivom Salamander (tajni naziv projekta) i kao Spac (nem. Spatz - vrabac; ime koje mu je dao sam Hajnkel). 

Avion je najvećim delom bio napravljen od drveta zato što je metal bio korišćen za proizvodnju borbenih aviona kao što su Me 262 i Ar 234.

Kada je američka 8. vazduhoplovna armija obnovila kampanju strateškog bombardovanja Nemačke,

понедељак, 9. децембар 2013.

Mitsubishi J2M

Mitsubishi J2M Raiden je bio lovački avion u službi Japanske carske mornarice tokom Drugog svetskog rata.

J2M je dizajnirao Jiro Horikoshi, dizajner aviona A6M Zero. Dizajniran je striktno kao presretač za odbranu domaćeg područja, kako bi se mogao nositi s opasnošću od napada bombardera koji deluju s velikih visina. 

недеља, 8. децембар 2013.

Mitsubishi Zero

Micubiši A6M Zero (ili Zeke, Zero-sen, Reisen, Rei-sen) je bio japanski jednosedi lovac iz perioda Drugog svetskog rata, kojeg je prozvodila fabrika Micubiši.

Jedan od najboljih mornaričkih lovaca početka Drugog svetskog rata, odlikovao se odličnom pokretljivošću, dobrim naoružanjem, i izvanrednim doletom. Ove dobre osobine su mu omogućile da lako nadvlada