среда, 30. октобар 2013.
недеља, 27. октобар 2013.
Boeing P-26 Peashooter
Boing P-26 Peashooter je bio prvi američki borbeni avion proizveden sav od metala i prvi jednokrilac koji koristi vojska SAD u Vazduhoplovnim snagama. Dizajniran i napravljen od strane Boing, prototip je poleteo 1932, a u upotrebu US Armi Air Corps pušten je tek 1941.
Projekat, finansiran od strane Boing, da proizvede Boeing Model 248 je počela u septembru 1931. Dizajn koji
Projekat, finansiran od strane Boing, da proizvede Boeing Model 248 je počela u septembru 1931. Dizajn koji
Gloster Gladiator
Gloster Gladiator bio je poslednji dvokrilni avion u službi
RAF-a i kao takav poslednji izraz onog
idejnog stava prema lovačkoj avijaciji koji je dominirao u načinu mišljenja
RAF-a od 1916. – 1935. godine.
Bez obzira na poboljšanja, kao što su zatvorena
pilotska kabina, pojednostavljeni stajni trap i četri Fiat CR.42
Fiat CR.42 Falco („Falcon“) bio je lovački avion
dvokrilac, s jednim sedištem. Služio je prvenstveno u talijanskoj Regia
Aeronautici pre i tokom Drugog svjetskog rata. Avion je proizveden u fabrici Torina Firm. U manjem broju korišten je u vazdušnim snagama Belgije, Švedske i
Mađarske. S više od 1.800 izgrađenih komada bio je najrašireniji talijanski
avion u Drugom svjetskom ratu.
CR.42 dizajniran je na osnovu svog prethodnika, Fiata CR.32
koji je s velikim uspehom sudelovao u
Svečano dočekan Er Srbijin „prvenac“ iz Abu Dabija
BEOGRAD - Prvi avion avikompanije Er Srbija, „erbas A319“, vratio se jutros iz Abu Dabija za Beograd, a prvi
putnici su dočekani uz tradicionalnu srpsku pogaču i so.
„Prvenac“ u novoj floti Er Srbije, koji je juče
otvorio redovnu liniju Beograd - Abu Dabi i tako označio zvanični početak rada
nove srpske aviokompanije, sleteo je jutros na beogradski aerodrom 35
minuta ranije.
субота, 26. октобар 2013.
Poletela Er Srbija
BEOGRAD - Nova nacionalna aviokompanija Er Srbija „poletela“ je prvim letom aviona Erbas A319 - Novak Đoković, sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ za Abu Dabi, što je zvanični početak rada te kompanije čiji je cilj da postane vodeća u regionu.
Nijepor N.17
Nijepor N.17 (fr. Nieuport N.17) je francuski lovački avion.
Avion je prvi put poleteo 1916. godine.
Najveća brzina u horizontalnom letu je iznosila 174 km/h. Razmah krila je bio 8,22 metara a dužina 6,01
Avion je prvi put poleteo 1916. godine.
Naoružanje aviona: Nijepor N.17
|
|||
Vatreno (streljačko) naoružanje
|
|||
Top
|
|||
Mitraljez
|
|||
Broj i oznaka mitraljeza
|
1
|
||
Kalibar
|
7,7 mm
|
||
Bombardersko naoružanje (bombe)
|
|||
Raketno naoružanje (rakete)
|
Poletela Er Srbija
BEOGRAD - Nova nacionalna aviokompanija Er Srbija „poletela“ je
prvim letom aviona Erbas A319 - Novak Đoković, sa beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ za Abu Dabi, što je zvanični početak rada te kompanije
čiji je cilj da postane vodeća u regionu.
U Abu Dabi prvim letom nacionalne aviokompanije Er
Srbija, kojim je otvorena i redovna linija Beograd - Abu Dabi, otputovala je
delegacija iz Srbije koju predvodi prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić.
Borbeni avioni od 1914. do 1918.
Vikers F.B.5 (engl. Vickers F.B.5 Gunbus) je lovački avion napravljen u Ujedinjenom Kraljevstvu. Avion je prvi put poleteo 1914. godine.
Najveća brzina u horizontalnom letu je iznosila 113 km/h... OPŠIRNIJE...
Nemačka - Fokker Eindecker (1915)
Foker E.I (nem. Fokker E.I Eindecker) je nemački lovac-izviđač. Avion je prvi put poleteo 1915. godine.
Kao prvi lovački avion sa fiksnim sinhronizovanim mitraljezom, obezbedio je Nemcima prevlast u vazduhu tokom 1915. i delom 1916. godine...OPŠIRNIJE...
Albatros D.I (nem. Albatros D.I) je nemački lovački avion koji je proizvodila firma Albatros (nem. Albatros). Prvi let aviona je izvršen 1916. godine.
Projektant aviona je bio Robert Telen. Serijska proizvodnja je počela u julu 1916, a u septembru je prva eskadrila poslata na Zapadni front. Izrađeno je ukupno 50 primeraka. Zahvaljujući dobroj aerodinamici i snažnom motoru avion se dobro pokazao u borbama. Međutim služba je kratko trajala, samo do 1917, zbog zamene naprednijim modelima kao što je Albatros D.III. Neke mašine su predate Turskoj...OPŠIRNIJE...
Foker Dr.I (nem. Fokker Dr.I) je nemački lovački avion. Prvi let aviona je izvršen 1917. godine.
Ovo je najpoznatiji trokrilni lovački avion Prvog svetskog rata. Odlikovao se velikom pokretljivošću i brzinom penjanja. Na njemu je leteo i poginuo vazdušni as Manfred fon Rihthofen...OPŠIRNIJE...
SPAD S.XIII (fr. SPAD S.XIII) je francuski lovački avion koji je proizvodila firma SPAD (fr. Société de Production des Aéroplanes Deperdussin - SPAD).
Prvi let aviona je izvršen 1917. godine....OPŠIRNIJE...
Sopvith Camel je bio britanski avion u Prvom svetskom ratu. Taj avion ima jedno sedište, a inače je dvokrilac.
Uveden je u upotrebu na Zapadnom frontu 1917. Proizvođac Sopvith vazduhoplovne kompanije, imao je kratak u slabinskom delu trupa, težak i snažan rotacioni motor i sinhronizovane mitraljeze. Iako je teško sa njim da se rukuje, iskusan pilot može da nenadmašno manevriše...OPŠIRNIJE
RAF S.E.5 (engl. RAF S.E.5) je lovački avion napravljen u Ujedinjenom Kraljevstvu. Avion je prvi put poleteo 1917. godine...OPŠIRNIJE...
Foker D.VII (nem. Fokker D.VII) je lovac napravljen u Nemačkoj. Avion je prvi put poleteo 1918. godine...OPŠIRNIJE...
Borbeni avioni
Ovaj blog napravljen je kako bi objedinio hronološki
nastanak svih borbenih aviona od Prvog svetskog rata do danas.
Većina borbenih avioni po svojim dimenzijama je mala i
okretna, a prvi put su se pojavili u Prvom svjetskom ratu kao odgovor na
cepeline i izviđačke avione. U vojnoj doktrini borbeni avioni se koriste za
dobijanje zračne nadmoćnosti, a ta nadmoćnost je važna za pobedu kod
konvencionalnog ratovanja.
Пријавите се на:
Постови (Atom)