среда, 04. децембар 2013.

Nakajima Ki-44

Nakadžima Ki-44 Šoki je bio japanski jednosedi lovac iz perioda Drugog svetskog rata, kojeg je prozvodila fabrika Nakadžima.

Lovac Ki-44 je predstavljao veliku promenu u odnosu na prethodnog lovca, Nakadžima Ki-43 „Oskar“. Imao je znatno jači motor, veću brzinu i bolje naoružanje, dok je pre naglašavana pokretljivost bila nešto slabija. Ovo je bila direktna posledica ratnih iskustava pre i početkom Drugog svetskog rata. Slabije pokretni ali bolje naoružani i zaštićeni avioni SAD i SSSR su se obrušavali na japanske lovce velikom brzinom, izbegavajući manevarsku borbu i vršeći gađanje. Na ovaj način sporiji japanski avioni su, čak i sa iskusnim pilotima trpeli gubitke jer je protivnik praktično birao način borbe koji je njemu odgovarao.


Prvi prototip Ki-44 je testiran u letu u avgustu 1940., ali je proizvodnja modela Ki-44-Ia kasnila do maja 1942. zbog proizvodnje Ki-43. Modeli Ib i Ic se javljaju 1943., IIb u decembru 1943.

Piloti nisu voleli novi avion, zbog malih krila, velike brzine sletanja, slabe preglednosti (veliki motor) i slabe kontrole pravca zbog malog repa. Postepeno zbog mogućnosti ravnopravne borbe sa protivnikom postaju popularniji, ali mnogi neiskusni piloti ginu u udesima.

Većina Šokija su bili verzije II, sa uvlačećim repnim točkom i boljom kabinom. Podverzija IIc je imala topove 40 mm i bila je efikasna protiv savezničkih bombardera. Tako je 19. februara 1945. mala grupa Ki-44 oborila 10 bombardera B-29, iz grupe od 120.

Ukupno je proizvedeno 1233 aviona Ki-44 Šoki.

Karakteristike

Nakadžima Ki-44
Lovac i Lovac-bombarder
Posada: Jedan pilot
Prvi let: 1940.
Ušao u upotrebu: 1942.
Proizvođač: Nakadžima
Dimenzije
Dužina: 8.75 m
Razmah: 9.448 m
Visina: 3.248 m
Površina krila: ? m²
Mase
Prazan: 1800 Kg (Ia), 2106 (II)
Opterećen: 2550 Kg (Ia), 2770 (IIc), 2430 (III)
Maksimalna poletna masa: ? Kg
Pogonska grupa
Motor:
(Ia) jedan, zvezdasti, Nakadžima Ha-41, 1260 KS, 14 cilindara
(Ib i kasnije verzije) jedan, zvezdasti, Nakadžima Ha-109, 1520 KS, 14 cilindara

Performanse
Maksimalna brzina: Ki-44-Ia 579 Km/h, Ki-44-IIc 605 Km/h
Radijus dejstva: tipično oko 900 Km sa unutrašnjim gorivom, sa odbacivim rezervoarima ?
Operativni plafon: Ki-43-IIc 11200 m
Brzina uzdizanja: Ki-43-IIc oko 1200 m u minuti
Ostanak u vazduhu: 2 sata i 20 minuta

Naoružanje

Ki-44-Ia
Streljačko:
2 mitraljeza 12.7 mm Tip I sa ? metaka svaki u krilima i 2 mitraljeza 7.7 mm Tip 89 u trupu ispred kabine, sa ? metaka svaki

Ki-44-Ib, IIa, IIb
Streljačko:
2 mitraljeza 12.7 mm Tip I sa ? metaka svaki u krilima i 2 mitraljeza 12.7 mm Tip I u trupu ispred kabine, sa ? metaka svaki
Bombe (serija II):
dve bombe na krilnim nosačima, najviše 100 kg svaka

Ki-44-IIc
Streljačko:
2 topa 40 mm Tip Ho-301 u krilima i 2 mitraljeza 12.7 mm Tip I sa ? metaka svaki u trupu ispred kabine
Bombe (serija II):
dvije bombe na krilnim nosačima, najviše 100 kg svaka

Ki-44-III
Streljačko:

2 topa 20 mm Tip Ho-5 u krilima i 2 mitraljeza 12.7 mm Tip I sa ? metaka svaki u trupu ispred kabine, sa ? metaka svaki

Нема коментара:

Постави коментар