уторак, 5. новембар 2013.

Heinkel He 100

Heinkel 100 bio je nemački borbeni avion nastao nešto pre Drugog svjetskog rata. Dizajniran je u fabrici Heinkel . Iako se pokazao kao jedan od najbržih borbenih aviona na svetu u vreme njegovog razvoja, dizajn nije naručen za serijsku proizvodnju. Oko 19 prototipova je izgrađeno. Ništa se zna da li su preživeli rat. 
Razlog za neuspeh HE 100 da dođe do proizvodje je predmet rasprave. Zvanično, Luftwaffe odbacio je HE
100 jer je navodno hteo da se usmeri na usavršavanje Messerschmitt Bf 109.

Avion Heinkel He 100 postavio je svetski brzinski rekord u Hitlerovoj Nemačkoj - 1939.
Pokretao ga je Daimler-Benzov motor snage čak do 2700 KS. Radilo se o V12 motoru s tekućim hlađenjem, radijalnim kompresorom i izravnim ubrizgavanjem goriva.

Svetski brzinski rekord je postavio je pilot Hans Dieterle. Uspeo je doseći brzinu od 746,606 km/h u lovcu Heinkel He-100. To je bio velik uspeh za kompaniju Heinkel, koja se u to doba takmičila s Messerschmidtom u tehnologiji izrade aviona. Rekord je postavljen kod grada Oranienburga severno od Berlina.

Avion Heinkel He-100 bio je još u fazi razvoja. Za pogon tog modela korišten je Daimler-Benzov motor tipa DB 601M sa snagom od oko 1175 KS. Reč je o V12 motoru s tekućim hlađenjem, radijalnim kompresorom i izravnim ubrizgavanjem goriva. Međutim, za postizanje rekorda upotrijebljena je posebna verzija tog motora, koja je mogla doseći čak 2700 KS, no zbog toga je imala vek trajanja od samo 30 minuta.


Unatoč postignutom rekordu, Heinkel He-100 nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Razlog za to ostaje do danas prilično misteriozan. Službeno je objašnjenje bilo da se Heinkel mora koncentrirati na bombardere, a Messerschmidt na lovačke avione. No, o pravom razlogu je teško govoriti. Naime, poznato je da je moćni Hermann Göring vodio Ministarstvo vazduhoplovstva (Reichsluftfahrtministerium) – koje je bilo zaduženo za taj sektor - po svom vlastitom nahođenju.

Нема коментара:

Постави коментар