Heinkel 100 bio je nemački borbeni avion nastao nešto pre Drugog
svjetskog rata. Dizajniran je u fabrici Heinkel . Iako se pokazao kao jedan od
najbržih borbenih aviona na svetu u vreme njegovog razvoja, dizajn nije naručen
za serijsku proizvodnju. Oko 19 prototipova je izgrađeno. Ništa se zna da li su
preživeli rat.
Razlog za neuspeh HE 100 da dođe do proizvodje je predmet
rasprave. Zvanično, Luftwaffe odbacio je HE
100 jer je navodno hteo da se usmeri na usavršavanje Messerschmitt Bf 109.
100 jer je navodno hteo da se usmeri na usavršavanje Messerschmitt Bf 109.
Avion Heinkel He 100 postavio je svetski brzinski rekord u
Hitlerovoj Nemačkoj - 1939.
Pokretao ga je Daimler-Benzov motor snage čak do 2700 KS.
Radilo se o V12 motoru s tekućim hlađenjem, radijalnim kompresorom i izravnim
ubrizgavanjem goriva.
Svetski brzinski rekord je postavio je pilot Hans Dieterle.
Uspeo je doseći brzinu od 746,606 km/h u lovcu Heinkel He-100. To je bio velik
uspeh za kompaniju Heinkel, koja se u to doba takmičila s Messerschmidtom u
tehnologiji izrade aviona. Rekord je postavljen kod grada Oranienburga severno
od Berlina.
Avion Heinkel He-100 bio je još u fazi razvoja. Za pogon tog
modela korišten je Daimler-Benzov motor tipa DB 601M sa snagom od oko 1175 KS.
Reč je o V12 motoru s tekućim hlađenjem, radijalnim kompresorom i izravnim
ubrizgavanjem goriva. Međutim, za postizanje rekorda upotrijebljena je posebna
verzija tog motora, koja je mogla doseći čak 2700 KS, no zbog toga je imala vek
trajanja od samo 30 minuta.
Unatoč postignutom rekordu, Heinkel He-100 nikada nije ušao
u serijsku proizvodnju. Razlog za to ostaje do danas prilično misteriozan.
Službeno je objašnjenje bilo da se Heinkel mora koncentrirati na bombardere, a
Messerschmidt na lovačke avione. No, o pravom razlogu je teško govoriti. Naime,
poznato je da je moćni Hermann Göring vodio Ministarstvo vazduhoplovstva (Reichsluftfahrtministerium)
– koje je bilo zaduženo za taj sektor - po svom vlastitom nahođenju.
Нема коментара:
Постави коментар