Macchi C.205 (poznat i kao MC.205, ("Macchi
Castoldi")) Veltro bio je talijanski lovac tokom Drugog svetskog rata.
Izgrađen je u fabrici Aeronautica Macchi. Uz Reggiane Re.2005 i Fiat G.55,
Macchi C.205 bio je jedan od tri italijanska lovca iz "Serie 5"
pokretan moćnim Daimler-Benz DB 605 motorom. C.205 je nastao na osnovi C.202
Folgore.
S maksimalnom brzinom od oko 640 km/h, dva 20 mm topa kao i
12,7 mm mitraljezom Breda, C.205 je
bio poštovan od strane i savezničkih pilota i Luftwaffea. Radi svoje učinkovitosti u akcijama i uništavanju velikog broja neprijateljskih bombardera smatran je za najbolji italijanski avion Drugog svetskog rata. Iako je Macchi C.205 Veltro bio u stanju suprotstaviti se najboljim neprijateljskim avionima i u brzini i u okretnost, u sukobe je radi slabih industrijskih mogućnosti kasno uveden. Do kraja rata izrađen je vrlo mali broj ovih aviona.
bio poštovan od strane i savezničkih pilota i Luftwaffea. Radi svoje učinkovitosti u akcijama i uništavanju velikog broja neprijateljskih bombardera smatran je za najbolji italijanski avion Drugog svetskog rata. Iako je Macchi C.205 Veltro bio u stanju suprotstaviti se najboljim neprijateljskim avionima i u brzini i u okretnost, u sukobe je radi slabih industrijskih mogućnosti kasno uveden. Do kraja rata izrađen je vrlo mali broj ovih aviona.
C.205 Veltro prvi put je poleteo 19. aprila 1942. godine i
smatran je kao prelaznica do izlaska konačne inačice 205N Orione. Tokom
ispitivanja Fiat G.55 Centauro i Re.2005 Sagittario pokazali su bolje osobine
leta na većim visinama radi svoje veće površine krila. U stvari, Veltro je
koristio ista krila kao i ranije Folgore, a njegova masa je bila povećana s
2.350 kg na 3.408 kg i opterećenje krila s 142 kg/m2 na 203 kg/m2.
Najiskoristiviji je bio na srednjim visinama gde je postizao brzinu do 642
km/h. C.205 Veltro je bio u proizvodnji sve do dostupnosti G.55 i Re.2005.
Prvih 100 aviona Serije I bili su naoružani jednim mitraljezom dok su neki bili
opremljeni i s 20 mm MG 151 topom. Serija II nije izrađivana dok je 150
naručenih aviona Serije III imalo topove ugrađene u krilima kao standard.
Inačica C.205 N1 poletela je 1. novembra 1942. godine.
Naoružana je bila s 20 mm topom iz kojega se pucalo kroz glavčinu propelera i s
četiri 12,7 mm Breda-SAFAT mitraljeza. S ovakvom konfiguracijom avion je mogao
leteti na većim visinama (s nešto manjom brzinom od 629 km/h) te je radi svoje
bolje aerodinamičke izrade bio ispred Macchia C.205V/MG151 (620 km/h).
Drugi prototip, C.205 N2 imao je probni let 19. maja 1943. godine. Postignuta je zanemarivo manja brzina u odnosu na C.205 N1 (628
km/h) dok mu je brzina penjanja bila osetno manja. Naoružan je bio s jednim 20
mm topom kroz glavčinu propelera, dva topa u krilima i dva 12,7 mm mitraljeza
ugrađena u trup aviona.
C.205, poznat prvo kao C.202bis u uporedi sa svojim
prethodnikom Folgoreom je imao velike razlike u trupu aviona, repne površine su
bile veće, modificirana je bila pilotska kabina i krila. C.205 prvenstveno je
bio lovac-presretač uz sposobnost napada na zemaljske ciljeve. Bio je
monokrilac jednosed izrađen od metala. U izduženi nosni deo bio je smešten
DB605 motor koji je pokretao trokraki propeler stalne brzine. Glavni reyervoar goriva nalazio se između motora i pilotske kabine, a hladnjak je bio smešten na
središnjem delu trupa ispod pilotske kabine. U kratki stražnji deo bila je
smještena radio oprema, boca s kiseonikom i rezervni rezervoar goriva od 80 l.
Krila su bila izrađena od lake legure aluminija i čelika, a dve ramenjače
delile su ih u tri dela, dajući prostor za dva dodatna spremnika za gorivo
i potpuno uvlačivo glavno podvožje.
Zakrilca su imala metalnu oplatu dok su
druge kontrolne površine bile prekrivene platnom.
Veltros je imao i samo-brtveće spremnike (nakon oštećenja
spremnika neprijateljskom vatrom iz njih nije curilo gorivo, a gorivo se u
spremnicima nije moglo zapaliti), oklopno sedalo i oklopno vetrobransko
staklo kao standard. Tesna pilotska kabina imala je ograničeno vidno polje
tako da su neki primerci bili opremljeni i s retrovizorima.
Nakon završetka testiranja C.205 je ušao u serijsku
proizvodnju s 250 naručenih aviona. Prvi C.205 izašao je iz fabrike u septembru
1942. godine. Radi nedostatka motora i strateških materijala proizvodnja je
tekla vrlo polako tako da do juna 1943. nije završen niti prvi deo serije od
100 lovaca. Proizvodnja je trajala do septembar te godine do kada je proizvedeno
177 aviona od kojih su 146 bili dostavljeni Regia Aeronautici.
Uz ograničenu proizvodnju i uporabu C.205 je izrađivan u
samo nekoliko inačica. Nakon prvih 100 primera 7,7 mm mitraljezi u krilima
zamenjeni su s par MG 151 topova od 20 mm.
M.C.205 - jedan prototip naoružan s dva mitraljeza od 12,7
mm i dva od 7,7 mm.
M.C.205V - glavna proizvodna inačica.
M.C.205S – lovac velikog doleta sa rezervoarom goriva od 200
l umesto mitraljeza u trupu aviona. 18 aviona preinačeno je iz ranije
proizvedenih.
M.C.205N Orione - avion s novim krilima većeg razmaka (11,25
m i površinom krila 19 m²), te novim produženim trupom (9,65 m) što je avionu
dalo opšte vitkiji oblik prema dotadašnjem obliku s "velikim
nosom". Trup je s time bio prilagođen za 20 mm MG 151 top.
M.C.205N-1 – prototip lovaca-presretača s visokim plafonom
leta. Naoružan s četiri mitraljeza od 12,7 mm montiranih u trupu i jednim 20 mm
topom montiranim u motoru.
M.C.205N-2 - prototip lovaca-presretača s visokim plafonom
leta. Naoružan s tri 20 mm topom i dva mitraljeza od 12,7 mm.
M.C.206 - slično naoružanje kao i na C.205 N1 s većim
krilima i Daimler-Benz DB 603 motorom. Jedini prototip je uništen tokom
savezničkog bombardovanja pre nego što je dovršen.
M.C.207 – sličan avion kao i C.206 ali uz naoružanje od
četiri topa od 20 mm, nijedan izgrađen.
Tehničke karakteristike
Osnovne karakteristike
Posada: 1
Dužina: 10,58 m
Raspon krila: 8,85 m
Površina krila :16,8 m2
Visina: 3,5 m
Masa aviona: 2.581 kg
Maksimalna masa uzletanja: 3.900 kg
Letne karakteristike
Najveća brzina: 640 km/h
Dolet: 950 km
Najveća visina leta: 11.500 m
Motor: 1× Fiat RA.1050 R.C.58 Tifone vodom hlađeni V12
motor,
Snaga motora: 1.475 KS (1.100 kW)
Нема коментара:
Постави коментар